21 Kasım 2016 Pazartesi

Tüyap Kitap Fuarı 2016




Bu senede beklediğimiz an geldi. Planlar bir ay öncesinden yapıldı ve sabah erkenden yola çıkıldı. Heyecan ile Tüyap fuar alanına geldik. Her sene olduğu gibi bir kitap listesi hazırlayarak gittim fuara. Artık fuar müdavimlerinin de bildiği üzere pek kayda değer indirim yapmıyorlar. Hatta ben bazı internet sitelerinden hangi yayın evine ne kadar indirim var kitapların yanına not alarak gittim. Ben 2. gün fuara gitsem de pazar günü sabah vakti çok sakindi. Sonradan kalabalıklaştı. Baştan başlayarak tüm standları gezdik fuarkadaki.

Fuarda listeyle gitmeme rağmen liste dışı da çok kitap aldım. İnsan kendini kaybediyor bazı yerlerde. Buda bizim içinde kötü :) Devlet kurumları dışında yine fazla bir indirim yoktu. TTK ve TDK, Atatürk Araştırmaları Merkezi %50 indirim yapıyordu. TTK'na bu sene Ahmet Taşağıl gelmişti imza günü içinde hemen Göktürkler eserini de ona imzalattık. Fakat çok sohbet etme imkanımız olmadı. Göktürkler ile alakalı bir kaç soru sordum o kadar. Zaten TTK bizim için ana yerlerden bir tanesi, indirimi güzel olması, tarih okuru olmamız sebebiyle bir çok kitap alıyoruz. Bu sene ciltli kitap sayısını artırmışlar. Fakat kitapların fiyatları biraz artmış. Diğer gezdiğim yayın evlerinden gözüme takılan yüksek indirim yapan bir yere rastlamadım. Yine alışveriş yaptık işbankası, ötüken, ayrıntı, akçağ vs şimdi aklıma gelenler bunlar. Bazı yayın evleri ile gerçekte pazarlık yaptık daha fazla indirim almak için. Sonunda koparmayı başardık. Yeditepe bunlardan bir tanesi oldu, ötükenden de hediye kitap aldık o kadar alışverişe versinler artık. Aklımda hiç yokken Stephen King kitaplarının ciltli olanlarını aldım. Baya bir pazarlık yaptık almadan önce. Aslında internet kitapçılarında bizim orada zorla yaptırdığımız indirimi çok kolaylıkla alabiliyorduk. Fakat ciltli kitapların şöminlerinde bazı yırtılmalar olabiliyor. Görerek almak bana daha cazip geldi açıkçası. Sonradan da bir daha ciltli basmazlar korkusu da vardı tabi. 

Arkadaş kitapevinde bir standa bazı kitaplar 9 TL gibi bir rakama satıyorlardı. Bunların içinde almak istediğim Alexandre Dumas'ın Son Şovalye kitabı da vardı 3 tane aldık görünce. Herkes kendine birer tane edindi arkadaşlarla birlikte. Tübitak yayınları zaten artık diplere çökmüş durumda memnuniyetsizliğimiz son noktada. Elimde olmayan iki kitabını aldım. Sonradan sahaflarda arama olayına girmemek için. Bu sene aslında Alfa yayınlarında güzel kitaplar çıkıtı. Hem bilim hem felsefe ve tarih olarak güzel eserler basıyorlar. Listemde iki kitabı vardı. Eliade'nin mitler üzerine kitabını getirmemişler fuara bende bunu anlam veremedim. Nasıl olur da fuara sen kitap getirmiyorsun. Pinhan yayınlarının standında sahibi ile karşılatık, muhabbet ettik kendisi ile sağolsun iyi indirim yaptı. Ciltli kitapları gerçekten çok güzel basmışlar. İkinci en fazla alışveriş yaptığım yer Ötüken Neşriyat oldu. Artık yeni okuma konusuna yavaş yavaş hazırlık olsun diye kitapları topladım. Sahafları pek gezme imkanım olmadı. Zaten Beyoğlu Sahaf Festivaline gitmiştim, pekte programa koymadım. Artık sonlara doğru bir yarım saatlik boşluk kalınca şöyle hızlıca bakayım dedim. İki tane eski Tübitak  bilim kitaplarından iki tanesine denk geldim. Onları da çantaya ekleyerek günü tamamlaşmış olduk. 

Bu sene çok kitap alıyoruz diye bir tane pazar arabası ile gittik fuara ama o bile bizi kesmedi. 3 kere arabaya sefer yapmak zorunda kaldık boşaltmak için. Ama tavsiye ederim benim gibi çok ve ağır kitaplar alıyorsanız çok rahat gerçekten :) Benim için beklediğim etkinlik güzel olarak tamamlandı. Her seneki gibi isterdim ki daha fazla indirim olsun. Ama alıştık buna artık. Bazı arkadaşlar indirim olmadığı için gelmiyor ama bizim için sevdiğimiz bir etkinlik Tüyap. Yazarlar ve yayıncılarla sohbet etmek, kitap imzalatmak, dolaşmak, kitap alışverişi yapmak bizim için güzel geçmesini sağlıyor. Herkese yeni aldığı kitaplarda keyifli okumalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...