9 Kasım 2015 Pazartesi

Tüyap Kitap Fuarı Okuyucu İçinmi Yapılıyor?



Blogda böyle bir yazı yazmayı pek düşünmüyordum ama artık bazı şeylerin görülüp fakat dillendirilmemesi beni rahatsız etmeye başladı. 4 Yıldır Kitap Fuarına düzenli giden bir kişiyim. Artık her sene gördüğümüz manzara sonucunda tecrübe kazanarak daha az kitap almaya başladık fuardan.

Fuara gitmeye karar verdiğimizde almayı düşündüğüm kitapların bir listesini çıkardım. Geçen seneye ek olarak listeye internet kitapçılarının yayıncılara yaptığı indirim yüzdesini de ekledim. Genede yayın evlerinin bulunduğu 3 salonuda her yayıncıya bakarak gezeriz. İlgi alanımızın dışında olan stantlarda fazla zaman harcamayız, bakıp geçtiğimiz yayın evi çok oluyor.  Bu sene aldığım kitaplar aşağıdaki resimdeki gibi genelde ilgi alanımızdan dolayı TTK ve İş Bankası Kültür Yayınları bu dönem iyi indirim yaptıkları için onlardan aldım.




Her sene mutlaka uğradığımız TTK %50 indirim yapmış yine. Bu tarih okurları ve akademisyenler için büyük bir fırsat. Fakat TTK'nın tek kötü yanı adamlar bastıkları kitabı bir daha basmaları çok uzun zaman alıyor. İstediğiniz kitap varsa alın hemen seneye bulamayabilirsiniz. Kitapları birde kaliteli ve ciltli basıyorlar çoğunlukla. TDK devlet yayın evi olarak ikinci sırada. Yine %50 indirim yapmışlar. Bu sene çok heveslenerek gittiğim kurum Talat Tekin'in makalelerini yayınlamıştı. Kitabın içini bir açtım makaleler İngilizce. Büyük hayal kırıklığı yaşadım. Yani hocanın İngilizce makalelerine zaten isteyen internetten dergilerden ulaşabilir. Nasıl böyle bir şey yapmışlar aklım almadı. Atatürk Kültür ve Araştırmalar Merkezi de %50 indirimli diğer devlet kurumu idi. 

İş Bankası %25 kartınız varsa %30 indirim yapıyorlar. Ötüken Neşriyat %35 indirim yapıyordu. Tübitak %10 indirim yapmış. Neyse buna fazla takılmadık kitapları genelde çok ucuz oluyor. Fakat artık bilimsel kitapların basımını iyice yavaşlattığı için şikayetçiyiz onlardan. Oraya gittiğimde de her seferinde görevlilere söylüyorum. Akçağ yayınlarında %30 indirim vardı oradan da birkaç kitap topladık. Fuat Köprülünün kitaplarını basmışlardı. Arkeoloji ve Sanat bu sene %30 indirim yapmış ama kitapları yinede çok pahalı. Benim alışveriş yaptığım iyi indirim yapmış yayın evleri bunlar.

Bunların dışında imge %20 indirim yapmıştı. Oradan bir kitap alacaktım. Ama daha fazla indirim yapmadılar. Aynı şekilde can yayınevide %20 indirim. Oğalak yayınları kitapları da çok pahalı idi. Zaten Pegasus, Metis, İthaki, kaynak onlara şöyle bir baktım geçtim. İlber Ortaylı geldiği için Timaş yayın evinden de kitap aldım ama onlarda indirim yapmamışlar dişe dokunur. 

Tüyap kitap fuarının durumu insanın aklında çok soru işareti bırakıyor. Eğri oturup doğru konuşmak lazım. Bugün bir çok okur alışverişlerinin internet kitapçılarından yapmakta ve iyi indirimler ile bu kitaplara sahip olmakta. Benim bu sene de gördüğüm durum, kitap fuarı okuyucu için yapılmadığı. Fuara gelen yayıncılar ise bu sektörün birinci elden sahipleri. Arada hiç bir aracı olmadan okuyucuya ulaşıyorlar. Bunun fiyatlara yansımasını beklerken ne yazık ki böyle bir durum olmuyor. Bundan dolayı buradaki yayıncıları pek samimi bulmuyorum. Daha çok kitap fuarı atmosferini kullanarak ne kadar okuyucuya yüksek fiyatta kitap satarsam derdinler bence. 

Üzücü bir durum. Kitap okumanın az olduğu. Kitap fiyatlarından dolayı okumanın lüks olarak bakılan bir ülkede fuarın bu halde olması da üzüyor bizi. Fuara gidecekseniz istediğiniz kitapların listesini daha önceden mutlaka yapın. İnternet kitapçılarındaki indirimleri not edin. Yoksa 2-3 katı para harcamak durumunda kalacaksınız. Herkese keyifli okumalar.

2 yorum:

  1. aynı fikirdeyim , yayıncılar hiç aracı olmadan geldikleri halde fuara netten daha az indirim yapmamalılar , bu yıl ben de gittim ne ki sadece tek kitapla döndüm , onu da başkasına diye aldım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de gelenek gibi oldu 4 senedir ondan dolayı gidiyoruz. İmza günü varsa ona katılırız, yazarlarla ve yayıncılarla sohbet ederiz. Bu bakımdan gerçekten güzel. Birde tarih okuduğumuz için TTK yayınlarını %50 indirim ile almak var. Bunlar güzel ama oraya gittiğiniz de indirimleri durumunu görünce insanın morali bozuluyor. Hele imza için mecbur kitap alacaksan indirim sadece göstermelik. Okuyan insanların bilinçlenmesi lazım ve bunu yayıncılara göstermeliler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...